FÖLJ OSS PÅ:

Vilka förmåner får jag som medlem i GolfStar?

✔️ I alla medlemskap (ej Play Greenfee & Play Knatte) får dina gäster 25% rabatt på ordinarie greenfee för upp till 3st av dina gäster i bollen på de banor och speltillfällen som ingår i ditt medlemskap.

✔️ Nyhetsbrev med värdefull medlemsinformation och erbjudanden.

✔️ Medlemserbjudanden.

✔️ Telefonsupport.

av |2024-02-16T09:43:05+01:0020 oktober, 2021||

Får mina gäster någon rabatt på greenfeen?

Som medlem i GolfStar får dina gäster 25% rabatt på ordinarie greenfee för upp till 3st av dina gäster i bollen. Detta gäller på de banor och speltillfällen som ingår i ditt medlemskap. Detta gäller dock ej dig som har ett Play Greenfee medlemskap.

av |2022-04-21T08:12:22+02:0020 oktober, 2021||

Hur reviderar jag mitt HCP?

Under golfsäsongen rekommenderar vi att du registrerar dina sällskapsrundor allteftersom du spelar. På så sätt kommer du ha ett rättvisande handicap.

Skulle du trots allt känna att du ligger fel av olika orsaker, så kan du vända dig till klubbens hcp-ansvarig.
Innan du kontaktar denne bör du ha spelat minst fyra rundor samt sparat och registrerat dessa så en historik finns.

Även andra orsaker kan ligga till grund för en enskild handicaprevision såsom långvarig sjukdom, skada eller längre uppehåll.

Ett krav för att bli granskad är att du har ett aktivt medlemskap i någon av GolfStars associerade golfklubbar.

Klubbens hcp-ansvariga finner du i frågan ”När […]

av |2024-02-16T13:34:47+01:0020 oktober, 2021||

No Show, hur fungerar det?

På alla GolfStar-anläggningar gäller att du avbokar din starttid minst 3 timmar i förväg för att undvika No show-avgift.
Du bokar och avbokar alltid din starttid via Sweetspot-appen.

Har du varken checkat in eller avbokat starttiden så kommer bokaren debiteras en No Show-avgift om 500kr per person.

OBS! Bokaren av starttiden/er är den som ansvarar för att de övriga bokade starttiderna med samma bokningsnummer checkas in eller avbokas. Bokaren faktureras 500kr per icke-utnyttjad starttid.

No Show-regeln gäller oavsett om du eller dina medspelare är GolfStar-medlemmar eller gäster.

Syftet med policyn är att minimera problemet med att spelare bokar starttider som sedan inte bokas av.
På […]

av |2024-01-12T12:50:07+01:0020 oktober, 2021||

Vilka regler för tidbokning?

Alla starttider på GolfStars banor (kl 05 – 21) är bokningsbara. Ingen bollränna finns.

Du kan ha upp till 1- 3 starttider bokade samtidigt, beroende på medlemsform.
Så snart du spelat, eller avbokat, en starttid kan du boka en ytterligare starttid. Detta har vi infört för att säkerställa tillgängligheten av starttider för dig som vill spela mycket.

Du som har bokat starttid när receptionen är stängd checkar in via Sweetspot-appen.
Du som ska betala greenfee betalar i Sweetspot i samband med att du genomför starttidsbokningen.

Om du inte har checkat in eller inte avbokat din starttid kommer du bli debiterad en No show-avgift. Avbokning ska […]

av |2024-03-07T14:55:51+01:0020 oktober, 2021||

Vilken försäkring har jag via Svenska Golfförbundet?

Folksam idrottsförsäkring för Svenska Golfförbundet, olycksfalls- och ansvarsförsäkring
Om oturen skulle vara framme och din bil träffas av en golfboll inom vårt område gäller följande:

  • Bilägaren använder sin försäkring
  • Svenska Golfförbundet tar självrisken

Folksam Idrottsförsäkring för medlemmar i Svenska Golfförbundet omfattar en olycksfalls- och ansvarsförsäkring.

  • Orsakat en skada på annans egendom, ex. slagit en boll genom en ruta på en bil.
  • Drabbats av ett olycksfall i samband med ditt golfande eller på väg till och från golfbanan.

Klicka här för blankett Folksam idrottsförsäkring för Svenska Golfförbundet, olycksfalls- och ansvarsförsäkring.
Skadeanmälan ska skickas eller mejlas in till GolfStars kundtjänst tillsammans med kvitton […]

av |2024-02-16T13:47:56+01:0020 oktober, 2021||

Vad gäller för att få friskvårdsbidrag för min golf?

I syfte att förenkla för dig som har en arbetsgivare som godkänner golfspel som friskvård, delar vi i våra årsavgiftsfakturor och orderbekräftelser (när du betalat årsavgiften via vår webshop) upp årsavgiften i ”Spelavgift” och i ”Klubb- & Förbundssavgift”*.
Detta gör vi för att du ska kunna använda den som underlag i redovisningen till din arbetsgivare.

Du bör även komplettera underlaget till din arbetsgivare med ett kontoutdrag från din bank så att denne ser att du verkligen betalat spelavgiften för året.
Det är alltid arbetsgivaren som bestämmer vilka regler som ska gälla för friskvårdsbidrag på företaget.

* I klubb- & förbundsavgiften (495 kr/år oavsett val […]

av |2024-02-16T13:45:23+01:0020 oktober, 2021||

Har du fått en faktura eller påminnelse från Svea Ekonomi eller Billogram?

Vi tar hjälp av Billogram med årsfaktureringen och utskicken av dessa.
Fakturan är inte tvingande och det tillkommer inga påminnelseavgifter eller dylikt vid utebliven eller sen betalning.
Obetald faktura riskerar inte att hamna hos Inkasso och normalt skickas två påminnelser ut.
Dock är vi tacksamma för att du hör av dig till GolfStars kundtjänst kundtjanst@golfstar.se om du inte tänker fortsätta ditt medlemskap, så vi kan avregistrera dig och kreditera din faktura.

Görs en order via GolfStars hemsida hanteras betalningen av Svea Ekonomi och då accepterar man även deras avtalsvillkor gällande påminnelser/påminnelseavgifter samt inkasso.

OBS❗️
Det är först när du betalat […]

av |2024-02-16T13:29:39+01:0020 oktober, 2021||

Till toppen