FÖLJ OSS PÅ:

Medlemskapets giltighetstid?

Alla våra medlemskap gäller kalenderårsvis, d.v.s fr.o.m 1 januari till 31 december. Detta gäller även om du väljer att börja delbetala din årsavgift eller blir medlem någon månad in på det nya året. Alla våra medlemskap tecknas på tillsvidarebas, d.v.s medlemskapet löper på tills dess att du säger upp det. Medlemskapet är inte tvingande från år till år och det är bara att höra av dig till oss när du önskar avsluta ditt medlemskap så hjälper vi dig. Varje höst/vinter skickar vi ut [...]

By |2022-02-10T14:07:56+01:0020 October, 2021||0 Comments

Vilka förmåner får jag som medlem i GolfStar?

✔️ I alla medlemskap (ej Play Greenfee & Play Knatte) får dina gäster 25% rabatt på ordinarie greenfee för upp till 3st av dina gäster i bollen på de banor och speltillfällen som ingår i ditt medlemskap. ✔️ Nyhetsbrev med värdefull medlemsinformation och erbjudanden. ✔️ Medlemserbjudanden. ✔️ Telefonsupport.

By |2024-02-16T09:43:05+01:0020 October, 2021||0 Comments

Får mina gäster någon rabatt på greenfeen?

Som medlem i GolfStar får dina gäster 25% rabatt på ordinarie greenfee för upp till 3st av dina gäster i bollen. Detta gäller på de banor och speltillfällen som ingår i ditt medlemskap. Detta gäller dock ej dig som har ett Play Greenfee medlemskap.

By |2022-04-21T08:12:22+02:0020 October, 2021||0 Comments

Hur reviderar jag mitt HCP?

Under golfsäsongen rekommenderar vi att du registrerar dina sällskapsrundor allteftersom du spelar. På så sätt kommer du ha ett rättvisande handicap. Skulle du trots allt känna att du ligger fel av olika orsaker, så kan du vända dig till klubbens hcp-ansvarig. Innan du kontaktar denne bör du ha spelat minst fyra rundor samt sparat och registrerat dessa så en historik finns. Även andra orsaker kan ligga till grund för en enskild handicaprevision såsom långvarig sjukdom, skada eller längre uppehåll. Ett krav för att [...]

By |2024-02-16T13:34:47+01:0020 October, 2021||0 Comments

När sker den årliga HCP-revisionen?

Den 1 januari 2024 revideras handicapreglerna för första gången sedan världshandicapsystemet infördes år 2020. Ändringarna är inte så många och omfattande. I princip allt du lärt dig om världshandicapen gäller fortfarande. Som vanligt hanteras allt av systemet, som räknar ut allting åt dig. Du kan alltså fortsätta göra som tidigare – spela enligt golfreglerna, gör ditt bästa och registrera ronden i Min Golf. Din exakta handicap är sedan genomsnittet av de upp till åtta bästa av dina upp till 20 senast registrerade ronder. [...]

By |2024-08-01T14:20:38+02:0020 October, 2021||0 Comments

Vilken försäkring har jag via Svenska Golfförbundet?

Folksam idrottsförsäkring för Svenska Golfförbundet, olycksfalls- och ansvarsförsäkring Om oturen skulle vara framme och din bil träffas av en golfboll inom vårt område gäller följande: Bilägaren använder sin försäkring Svenska Golfförbundet tar självrisken Folksam Idrottsförsäkring för medlemmar i Svenska Golfförbundet omfattar en olycksfalls- och ansvarsförsäkring. Orsakat en skada på annans egendom, ex. slagit en boll genom en ruta på en bil. Drabbats av ett olycksfall i samband med ditt golfande eller på väg till och från golfbanan. Klicka här för blankett Folksam idrottsförsäkring [...]

By |2024-02-16T13:47:56+01:0020 October, 2021||0 Comments

Vad gäller för att få friskvårdsbidrag för min golf?

I syfte att förenkla för dig som har en arbetsgivare som godkänner golfspel som friskvård, delar vi i våra årsavgiftsfakturor och orderbekräftelser (när du betalat årsavgiften via vår webshop) upp årsavgiften i ”Spelavgift” och i ”Klubb- & Förbundssavgift”*. Detta gör vi för att du ska kunna använda den som underlag i redovisningen till din arbetsgivare. Du bör även komplettera underlaget till din arbetsgivare med ett kontoutdrag från din bank så att denne ser att du verkligen betalat spelavgiften för året. Det är [...]

By |2024-02-16T13:45:23+01:0020 October, 2021||1 Comment

Har du fått en faktura eller påminnelse från Svea Ekonomi eller Billogram?

Vi tar hjälp av Billogram med årsfaktureringen och utskicken av dessa. Fakturan är inte tvingande och det tillkommer inga påminnelseavgifter eller dylikt vid utebliven eller sen betalning. Obetald faktura riskerar inte att hamna hos Inkasso och normalt skickas två påminnelser ut. Dock är vi tacksamma för att du hör av dig till GolfStars kundtjänst kundtjanst@golfstar.se om du inte tänker fortsätta ditt medlemskap, så vi kan avregistrera dig och kreditera din faktura. Görs en order via GolfStars hemsida hanteras betalningen av Svea Ekonomi och då [...]

By |2024-02-16T13:29:39+01:0020 October, 2021||0 Comments

Varför har jag fått en faktura?

Alla våra medlemskap tecknas på tillsvidarebas, d.v.s medlemskapet löper på tills dess att du säger upp det. Medlemskapet är inte tvingande från år till år och det är bara att höra av dig till oss på kundtjanst@golfstar.se när du önskar avsluta ditt medlemskap så hjälper vi dig. Varje höst/vinter skickar vi ut fakturorna för nästa års medlemskap. Fakturorna skickas ut till alla befintliga och aktiva medlemmar. Om du inte vill fortsätta ditt medlemskap, vill ändra medlemsform eller ännu inte bestämt dig inför den nya [...]

By |2024-02-16T13:27:45+01:0020 October, 2021||0 Comments

Jag skulle vilja delbetala min årsavgift?

Önskar du lägga upp din årsavgift för delbetalning, går du först in på GolfStars hemsida och tecknar dig för det medlemskapet som du vill ha och sedan väljer du "Delbetalning" i Sveas checkout. Om du väljer att delbetala ditt medlemskap via Svea Ekonomi så tillkommer en faktureringskostnad på 29kr i månaden. Vill du ha delbetalningen på autogiro, går du in på Svea Ekonomis hemsida och ansöker om autogiro. Om du har frågor kring detta, kontakta Svea Ekonomis kundtjänst, så hjälper de dig.

By |2024-03-07T14:07:00+01:0020 October, 2021||0 Comments

Go to Top