Jul & nyår hos GolfStars Kundsupport

GolfStars kundsupport under jul- och nyårsledigheten

Julen är här, året går mot sitt slut och för många innebär det några välförtjänta dagar av ledighet. Även hos GolfStar går vi in i jul- och nyårsläge, och har därmed samlat de vanligaste frågorna och svaren i denna artikel.

GolfStars kundsupport har jul- och nyårsledigt och är tillbaka igen den 8 januari. Under perioden har vi begränsad bevakning av mejlen, vilket betyder att svar kan ta lite längre tid än vanligt. Alla mejl tas om hand och vi återkommer så snart vi har möjlighet.

För att göra väntan enklare har vi samlat svar på några av de vanligaste frågorna som brukar dyka upp just runt årsskiftet.

Fakturor via Svea

Under slutet av december skickas fakturor ut via vår partner Svea till dig som ännu inte valt spelpaket för 2026. Det är viktigt att veta att dessa fakturor inte är bindande.

Du väljer helt själv hur, eller om, du vill gå vidare. Vill du vänta med att bestämma dig är det bara att bortse från fakturan. Vi kommer påminna under februari, och om du fortfarande inte vill nyttja erbjudandet tas fakturan bort.

När blir mitt medlemskap aktivt?

Har du beställt ett årsmedlemskap via golfstar.se kan det ta upp till 2 arbetsdagar innan allt är uppdaterat i bokningssystemet Sweetspot.

Vid köp av golfabonnemang eller beställning via en friskvårdsportal kan det ta 2–4 arbetsdagar innan medlemskapet är aktivt.

Underlag för friskvård

Du som beställt ditt medlemskap via webbshopen får en orderbekräftelse skickad till din e-post i samband med beställningen. Den innehåller alla uppgifter som behövs, så som moms, betalsätt, organisationsnummer samt summan för klubbavgift m.m. Om du har valt att skriva till ditt personnummer i ordern så syns även det. En del arbetsgivare vill att man även kompletterar med ett kontoutdrag från sin bank.   

Har du betalat via fakturan vi skickar ut nu i december via Svea, så är den fakturan specificerad med de uppgifter du behöver. Dock gäller samma sak här d.v.s. att en del arbetsgivare vill att man även kompletterar med ett kontoutdrag från banken, så de ser att det är betalt. 

GolfStar Indoor

Vill du spela golf inomhus under jul och nyår? Då tipsar vi om GolfStar Indoor i Vallentuna och vårt samarbete med Indoor Golf Group.
Läs mer på golfstar.se/medlemskap om vad som ingår i ditt spelpaket!

På GolfStar Indoors hemsida hittar du mer information och kontaktuppgifter.

Missa inte artikeln “Fira jul och nyår hos GolfStar Indoor!” för information om Indoors öppettider under jul- och nyårshelgen.

Utomhusspel och banstatus

Precis som vanligt bokar du starttider på våra vinteröppna banor (Waxholm 9 hål, Brollsta 9 hål och Stannum 9 hål) via Sweetspot-appen.

Banorna är öppna året om, oavsett underlag. För att spela fritt är aktivt medlemskap i GolfStar är ett krav och greenfeekontroller görs löpande. Det går självklart bra att betala greenfee i samband med bokning av starttid.

Fler svar hittar du i vår FAQ

Har du fler funderingar rekommenderar vi ett besök på vår FAQ- och kundsupportsida, där vi samlat svar på de allra vanligaste frågorna.

Vi vill passa på att tacka för ett fantastiskt golfår och önskar dig en riktigt god jul och ett gott nytt golfår!