Nu står det klart att GolfStar valt BBH Stockholm som strategisk partner med syfte att definiera framtidens golfupplevelse – helt på kundens villkor. BBH Stockholm ser även över samtliga tekniska plattformar för att skapa en flexibel och innovativ lösning som ger Golfaren nya förutsättningar att älska sporten.

Tony Trigell, grundare av GolfStar och arbetande styrelseordförande:

– Tillsammans med BBH Stockholm genomför vi just nu en av våra häftigaste satsningar någonsin. Vi bygger vidare på ett framgångsrikt koncept och spetsar nu ytterligare till vår position som Nordens största golfspelskedja. GolfStar ska fortsatt ligga i framkant när det gäller golfupplevelser och kundernas valmöjligheter. Då är det helt avgörande att arbeta ihop med ett så erfaret och kreativ bolag som BBH Stockholm som är experter på att skapa kvalitativa upplevelser och smarta verktyg som möter våra höga förväntningar. Vi framtidssäkrar vår affär genom att vara fortsatt disruptiva.

Gül Heper är senior strateg på BBH Stockholm och den som leder förändringsarbetet. Med bred erfarenhet av varumärkesutveckling och innovation på bolag som HTL Hotels, Scandic Hotels, Nespresso och Absolut vodka tar Gül med sig värdefulla insikter in i arbetet med GolfStar.

– Att erbjuda en upplevelse på golfarens villkor har alltid varit kärnan i GolfStars verksamhet och en central del i deras framgång. Nu är det dags att växla upp ytterligare en nivå. Tillsammans med GolfStar utmanar vi en konservativ bransch och skapar nya möjligheter genom att omdefiniera vad en golfupplevelse bör vara för de olika kundgrupperna. Det är fantastiskt att arbeta med ett så progressivt och kvalitetsfokuserat bolag som GolfStar och vi ser fram emot att skapa innovativa och kundfokuserade golfupplevelser tillsammans.

Andreas Björk, VD på BBH Stockholm om samarbetet:
– Vi är väldigt glada att ett så spännande varumärke som GolfStar sällar sig till våra uppdragsgivare. Här har vi möjlighet att visa på hur upplevelser som är centrerade runt användaren skapar nya affärsmöjligheter. Vi ser teknologi som en möjliggörare för att förstärka summan av alla uppleveler som GolfStars kunder möter men börjar från rätt håll, att på djupet förstå de olika kundgrupperna.