Mattias Brännholm är ny kommunikationschef på Caddies Europe AB som äger GolfStar.
Mattias Brännholm är ny kommunikationschef på Caddies Europe AB som äger GolfStar.
“Vi har en vision om hur framtidens kundupplevelse ser ut. För att skapa den behöver vi strategisk kompetens på flera nivåer, som kommunikation, marknadsföring och golferfarenhet. Därför är jag mycket glad att Mattias ansluter till Caddies Group och GolfStar”, säger grundare och VD Tony Trigell.
Mattias Brännholm är ett välkänt namn i Golf-Sverige. Mattias började spela golf i Östersund som 11-åring. Efter kommunikations- och tv-utbildning i Los Angeles, USA, jobbade Mattias i nästan 20 år på SVT sport och var även en regelbunden medarbetare i tidningen Svensk Golf.
Jobbat som kommunikationskonsult i 15 år
De senaste femton åren har han drivit egen konsultverksamhet inom digital marknadsföring, kommunikation, storytelling och filmproduktion. En av de största kunderna har varit Svenska Golfförbundet där Mattias under fyra säsonger varit ansvarig för produktionen av Pitch – SGF:s strategiska kommunikationskoncept för att utveckla verksamheten på svenska golfklubbar.
I våras fick Mattias jobb som klubbchef på Halmstad Golfklubb – men blev under uppmärksammade former uppsagd på sin första arbetsdag.
“Jag är mycket tacksam att styrelsen i Halmstad GK slarvade bort Mattias, för det gjorde den verkligen. Jag hade lärt känna Mattias under våren och man behöver inte tillbringa mycket tid med honom för att förstå hans kompetens om både ideell och kommersiell golfverksamhet på så många olika nivåer. Lägg till det hans erfarenhet inom kommunikation, marknadsföring och allt annat han gjort. Jag tänkte erbjuda Mattias jobb när jag fick veta att han fått jobbet som vd på Halmstad GK. När jag läste nyheten att Mattias blivit uppsagd kontaktade jag honom dagen efter”, berättar grundaren och VD Tony Trigell och fortsätter:
“Vi ska möta golfarna på ett modernt sätt”
“Det blir fler och fler golfare. Vår vision sträcker sig utanför Sverige, den inkluderar även Norden och Spanien. Och den är egentligen väldigt enkel: att möta golfaren på ett nutida sätt och skapa möjligheter för dom att konsumera golf som dom vill. För att lyckas med det anser vi att det inte räcker med golfkunskap utan att det krävs andra mer professionella kvaliteter såsom exempelvis strategisk kommunikation och digital business intelligence”, säger Tony.
“Ju mer jag lär mig om moderbolaget Caddies Europe och dotterbolaget GolfStars affärsidé och vision desto mer intresserad och fascinerad blir jag. Jag hade till exempel ingen aning om att Caddies / Golfstar kan hjälpa externa golfanläggningar med skötsel av banan. Jag brinner för att utveckla golfen och att så många som möjligt ska kunna uppleva, konsumera och njuta av golf på ett sätt som passar just dem. Om man funderar på all utveckling med inomhusgolf, digitala upplevelser på rangen och olika medlemsformer och beteendeförändringar under de senaste femton åren så finns det med GolfStar extraordinära möjligheter och potential att utveckla framtidens golferbjudande, säger Mattias Brännholm och fortsätter:
“Jag har svårt att tänka mig ett roligare jobb än att kommunicera dessa på rätt sätt framåt. Jag ser fram emot att vara en del av det här laget och resan vi ska göra”, säger Mattias Brännholm.
Varmt välkommen ombord, Mattias!