Loading...
Frågor & svar 2018-03-09T15:21:56+00:00

För att hjälpa dig snabbare så har vi sammanställt de vanligaste frågorna med svar i de vanligaste områdena.

Börja med att söka efter ditt svar nedan innan du kontaktar oss. Saknar du något svar så är det alltid bättre att skicka in frågan genom formuläret längst ned på sidan. Vi svarar inom 24 timmar på vardagar.Vi får mycket frågor till oss på kundtjänst vilket gör att telefontider kan bli väldigt långa i vissa fall.

 

Med vänliga golfhälsningar

GolfStar Kundtjänst

Fakturafrågor

Vad gäller för att få friskvårdsbidrag för min golf? 2018-04-19T12:06:33+00:00

Äntligen är golfspel klassat som ”Friskvård”! Enligt ett beslut i högsta förvaltningsdomstolen (HFD) 12 januari 2018 är nu Golf klassat som friskvård. HFDs beslut gällde Pay & Play och ”rangespel”, men redan 17 januari kunde man i en Svensk Golf.se-artikel läsa att även greenfee-spel nu ska klassas som friskvård enligt ett uttalande av Skatteverkets jurist, läs artikeln HÄR>> . Den 19 januari) publicerades en klargörande artikel på Golf.se om exakt vilka golfaktiviteter du kan få golf-friskvårdsbidrag för och under vilka förutsättningar. Läs artikeln HÄR>>

I syfte att förenkla för Dig som har en arbetsgivare som godkänner golfspel som friskvård delar vi i vår fakturering upp årsavgiften i ”Spelavgift” och i ”Klubbavgift/ Medlemsavgift”* (den sistnämnda är ej bidrags-grundande). Även i den orderbekräftelse du fick då du betalade din årsavgift är avgifterna specificerade på samma sätt för att du ska kunna använda den i din redovisning till din arbetsgivare.

* I klubb-/medlemsavgiften (495 kr/år oavsett val av hemmaklubb) ingår inte bara avgiften till din hemmaklubb utan även de årliga avgifterna till GIT, SGF och GDF som alla svenska golfare (undantaget de som saknar Golf-ID och bara spelar Pay & Play) måste erlägga.

Varför har jag fått en faktura? 2018-03-09T13:56:57+00:00

Alla våra medlemskap tecknas på ”tillsvidare-bas”, d v s medlemskapet löper på tills dess att du hör av dig och säger upp det. Medlemskapet är inte tvingande från år till år och önskar du avsluta ditt medlemskap så hör du av dig till kundtjanst@golfstar.se. Varje höst/vinter skickar vi ut fakturorna för nästa års avgifter. Fakturorna skickas ut till alla befintliga och aktiva medlemmar. Om du inte vill fortsätta ditt medlemskap, vill ändra medlemsform eller ännu inte bestämt dig för nästa år – kontakta kundtjänst.

Faktura el påminnelse från Svea Ekonomi? 2018-03-09T14:07:50+00:00

Vi tar hjälp av SVEA Ekonomi med utskicken av årsavgifts-fakturorna. Fakturan är inte tvingande och det tillkommer inga påminnelseavgifter, e dyl vid utebliven eller senare  betalning. Obetald faktura riskerar INTE att hamna hos Inkasso och normalt skickas två påminnelser ut. Dock är vi tacksamma för att du hör av dig till Kundtjänst kundtjanst@golfstar.se om du inte tänker fortsätta ditt medlemskap, så kan vi avregistrera dig och plocka bort din faktura.

OBS! Det är först när du betalat din årsavgift och vi har hunnit registrera och återaktivera Dig som du under det nya medlemsåret:
– Får magasinet Svensk Golf
– Får tillgång till GIT och Min Golf för tidsbokning, hcp-intyg, ändring av kontaktupgifter etc
– Kan spela GolfStars (vinter-) öppna banor utan att erlägga greenfee (de banor och speldagar som ingår i din medlemsform)

 

Vad blir merkostnaden vid delbetalning*? 2018-02-01T15:53:21+00:00

Om du exempelvis väljer vårt förmånliga 36 månaders medlemskap sparar du 800 kr (10% rabatt) varje år jämfört med ett 12-månaders medlemskap av GolfStar PLAY ALL. Om du väljer att månads-delbetala ditt 12- eller 36-månaders medlemskap tillkommer vissa kostnader* jämfört med om du betalar hela årsavgiften på en gång (helårsfakturering).

* Till de månadskostnader vi listat i din fakturas följebrev och de priser vi anger på hemsidan tillkommer inga ytterligare avgifter.

Delbetalning, en förmån! 2018-02-01T15:57:42+00:00

Varför ska jag välja delbetalning?
Med delbetalning kan du fördela betalningen av din årsavgift på årets 12 månader så känns den inte så tung. Om du väljer att månads-delbetala tillkommer vissa avgifter* jämfört med om du betalar hela årsavgiften på en gång (helårsfakturering).

* Till de månadskostnader vi listat i din fakturas följebrev och de priser vi anger på hemsidan tillkommer inga ytterligare avgifter.

Hur får jag autogiro på månadsdelbetalningen av min årsavgift? 2018-02-07T13:10:47+00:00

Önskar du lägga upp din årsavgift för månadsdelbetalning på autogiro så kan du göra detta direkt via SVEA Ekonomi. Du går först in på GolfStars hemsida och tecknar dig för ett medlemskap och väljer delbetalning. Därefter går du in på SVEAS hemsida och ansöker där om autogiro.

Om du har frågor kring detta, kontakta SVEAs kundtjänst, så hjälper de dig.

Villkor för paus/avbrott i ditt medlemskap och med giltigt skäl 2018-03-02T16:57:24+00:00

Om du begär avbrott i ditt 3- eller 4-åriga medlemskap av giltiga skäl* så gäller följande för Dig:

  1.  Om du begär avbrott senast 31 december så får du tillbaka hela årsavgiften för kommande år under gällande medlemskapsperiod.
  2.  Om du begär avbrott under perioden 1 januari – 30 mars så återbetalar vi halva årsavgiften för innevarande år. Hela årsavgiften för eventuella påföljande år i din medlemskapsperiod efterskänks.
  3. Om du begär avbrott 1 april eller senare får du ingen reducering av årsavgiften innevarande år. Hela årsavgiften för eventuella påföljande år i din medlemskapsperiod efterskänks.

* Vad är ”giltigt skäl”? Läs om detta i frågan här nedanför: ”Hur pausar/avbryter jag mitt …. medlemskap?”

För att få hjälp med ditt avbrott ber vi dig kontakta GolfStars kundtjänst som kan komma att begära ett sjukintyg från din läkare.

Om ditt avbrott beror på skada eller sjukdom kan du omfattas av Folksams försäkring som alla SGF-anslutna golfare har. Då ska du fylla i och skicka in formuläret för Folksams Idrottsförsäkring. Du sköter detta helt i egen regi.

Formulär och Villkor för Folksams försäkring hittar du här:
Försäkringsvillkor Folksam 171129
Anmälan olycksfall SGF Folksam 171129 Blankett

Vilka är ”giltiga skäl” för att ”pausa”/avbryta mitt 3- el 4-åriga medlemskap? 2018-03-05T14:12:59+00:00

Du kan inte pausa ditt medlemskap om du exempelvis har ett 36-månaders medlemskap, men du har olika möjligheter att avbryta det.

Giltiga skäl för att avbryta ditt medlemskap är:

Olycksfall – Om du blivit skadad och därför inte kan spela golf under en längre period så kan den idrottsförsäkring i Folksam du som medlem i svensk SGF-ansluten golfklubb har, täcka årsavgiften. Du ansvarar själv för allt kring anmälan, etc. Blankett, försäkringsvillkor, etc hittar du i frågan ovanför.

Längre sjukskrivning – Om du är sjukskriven minst tre sammanhängande månader så kan du få tillbaka hela eller delar av årsavgiften enligt villkoren i frågan ovanför.

Om du flyttar till annan ort så kan du få tillbaka hela eller delar av årsavgiften enligt villkoren i frågan ovanför.

– Om du har något annat skäl till ett längre (minst tre månader) avbrott i medlemskapet så ska du kontakta GolfStars kundtjänst och beskriva varför och under vilken tidsperiod du önskar ett avbrott. GolfStar tar sedan ställning till din förfrågan och ger dig svar inom ett par dagar.

– Om inget av alternativen ovan stämmer in på dig så kan du alltid överlåta medlemskapet på en annan person ett år i taget. GolfStars kundtjänst har den blankett du då behöver.

Om jag ändrar till delbetalning, vad gör jag med den faktura jag fått? 2018-02-01T16:30:42+00:00

Vid tecknande av månadsdelbetalning via hemsidan krediterar vi den utskickade fakturan automatiskt och utan att du behöver göra något.

Övriga frågor

Hur kommer jag i kontakt med Kundtjänst? 2018-04-16T18:09:40+00:00

Kundtjänst har telefontid (apr 2018):
tisdag – torsdag 09:00-11:30, 12:30-15:00

Telefon: 0770 22 00 80
E-post: kundtjanst@golfstar.se

Behöver du komma i kontakt med din hemmaklubb, går du enkelt in via vår hemsida och under fliken ANLÄGGNINGAR hittar du din klubb.
Ring 0770 22 00 00 och välj 1 så kan du komma vidare till din klubb.

Medlemskapsfrågor

Måste jag betala ”Klubb- och Förbundsavgiften”? 2018-04-16T16:42:20+00:00

Ja, även om vi nu delar upp Din årsavgift i ”Spelavgift” och ”Klubb- & Förbundsavgift” för att att underlätta för Dig att få friskvårdsbidrag för din golf så är den sistnämnda obligatorisk, precis som tidigare.

”Klubb- & Förbundsavgiften” består av avgifterna till: Golfklubben/Föreningen, Golfdistriktsförbundet (GDF), Svenska Golfförbundet (SGF) och Golfförbundets IT-system (GIT). Du väljer en av golfklubbarna för att: – Ha ett aktivt Golf-ID, kunna boka starttid via golf.se (GIT), justera ditt hcp (Min Golf), spela på andra banor, få Svensk Golf, delta i tävlingar och klubbaktiviteter.

Frågor och svar om Lumines banor i Spanien 2018-03-07T10:09:00+00:00

Den 1 december 2017 inledde GolfStar och spanska Lumine Beach & Golf Club med tre golfbanor ett långtgående samarbete. Samarbetet innebär att GolfStars Premium-medlemmar och Lumine-medlemmarna kan spela obegränsat på varandras golfbanor.

I länken nedan kan du få svar på dina frågor, exempelvis hur du bokar starttid på Lumine.

 

Frågor&SvarLumine_v3

Medlemskapets giltighetstid? 2018-02-01T14:18:58+00:00

Alla våra medlemskap löper kalenderårsvis, d v s fr o m 1 januari till 31 december. Detta gäller även om du väljer att börja delbetala din årsavgift / bli medlem någon månad in på det nya året.

Hur byter jag medlemsform, PLAY 6-banor eller hemmaklubb? 2018-03-09T14:05:06+00:00

Byte av din medlemsform, dina anläggningar (om du har medlemsformen GolfStar PLAY 6) eller hemmaklubb kan ske varje år före årsskiftet. Du kontaktar då vår kundtjänst så hjälper de dig.

Under pågående säsong (d v s perioden första april – sista oktober) kan du inte ändra ditt anläggningsval eller din hemmaklubb.

Du kan när som helst uppgradera din medlemsform och då bara betala mellanskillnaden.

Hur avbryter jag mitt medlemskap? 2018-03-09T14:13:06+00:00

Om jag vill säga upp mitt medlemskap, hur gör jag då?
Kontakta GolfStars kundtjänst så hjälper de dig. Ring 0770 22 00 80 eller mejla: kundtjanst@golfstar.se

Vilka lojalitetsförmåner får jag som medlem i GolfStar? 2018-02-01T16:39:00+00:00

Oavsett vilken medlemsform i GolfStar just du har, så ingår alltid:

– 25% rabatt på ordinarie greenfee för upp till 3 st av dina gäster i bollen på de banor och speltillfällen som ingår i ditt medlemskap.

– Boka tider upp till 30 dagar i förväg

– Fria golfvagnar vid golfspel (som omfattas av din medlemsform) och i mån av tillgång

– Nyhetsbrev med värdefull medlemsinformation och -erbjudanden

– Telefonsupport

GolfStar PLAY KIDS (0-12 år): 1 095 kr 2018-02-01T17:04:21+00:00

Detta är en av GolfStars Premium-medlemsformer med samma förutsättningar och förmåner som för GolfStar PLAY ALL

Vad gäller för mig som barnspelare?
För våra golfspelare upp till 29 år erbjuder vi förmånliga ålders-anpassade medlemsformer med samma möjligheter till spel och förmåner som för GolfStar PLAY ALL.

Jag fyller 12 år 2018, kan jag teckna GolfStar PLAY KIDS?
Ja, i våra ålderskategorier utgår vi från hur många år du fyller under ditt medlemsår.

Vilka banor ingår i GolfStar PLAY KIDS?
Följande 15 golfanläggningar med 26 banor ingår idag i GolfStars erbjudande:
Bodaholm, Brollsta: 18- & 9-hål, Bromma, Gripsholm, Grödinge: 18, 9 & 6 hål, International, Kungsängen: Kings Course & Queens Course, Kyssinge: 18- & 9-hål,
Lindö: Lindö Dal, Lindö Park & Lindö Äng, Lövsättra, Riksten, Sundsta: 18- & 9-hål, Viksberg, Waxholm: 18- & 9-hål.
Dessutom kan du spela på Lumines 45-hål: Hills 18-hål, Lakes 18-hål och Ruins 9-hål, straxt söder om Barcelona i Spanien.

På alla de banor som vi listat här ovanför spelar du fritt alla dagar med GolfStar PLAY KIDS. Även alla nya banor som tillkommer i framtiden kommer att ingå i denna medlemsform.

GolfStar PLAY JUNIOR (13-21 år):
2 295 kr
2018-02-01T16:59:06+00:00

Detta är en av GolfStars Premium-medlemsformer med samma förutsättningar och förmåner som för GolfStar PLAY ALL

Vad gäller för mig som barnspelare?
För våra golfspelare upp till 29 år erbjuder vi förmånliga ålders-anpassade medlemsformer med samma möjligheter till spel och förmåner som för GolfStar PLAY ALL.

Jag fyller 21 år 2018, kan jag teckna GolfStar PLAY JUNIOR?
Ja, i våra ålderskategorier utgår vi från hur många år du fyller under ditt medlemsår.

Vilka banor ingår i GolfStar PLAY JUNIOR?
Följande 15 golfanläggningar med 26 banor ingår idag i GolfStars erbjudande:
Bodaholm, Brollsta: 18- & 9-hål, Bromma, Gripsholm, Grödinge: 18, 9 & 6 hål, International, Kungsängen: Kings Course & Queens Course, Kyssinge: 18- & 9-hål,
Lindö: Lindö Dal, Lindö Park & Lindö Äng, Lövsättra, Riksten, Sundsta: 18- & 9-hål, Viksberg, Waxholm: 18- & 9-hål.
Dessutom kan du spela på Lumines 45-hål: Hills 18-hål, Lakes 18-hål och Ruins 9-hål, straxt söder om Barcelona i Spanien.

På alla de banor som vi listat här ovanför spelar du fritt alla dagar med GolfStar PLAY JUNIOR. Även alla nya banor som tillkommer i framtiden kommer att ingå i denna medlemsform.

GolfStar PLAY YOUTH (22-29 år):
4 495 kr
2018-02-01T17:03:47+00:00

Detta är en av GolfStars Premium-medlemsformer med samma förutsättningar och förmåner som för GolfStar PLAY ALL

Vad gäller för mig som barnspelare?
För våra golfspelare upp till 29 år erbjuder vi förmånliga ålders-anpassade medlemsformer med samma möjligheter till spel och förmåner som för GolfStar PLAY ALL.

Jag fyller 29 år 2018, kan jag teckna GolfStar PLAY YOUTH?
Ja, i våra ålderskategorier utgår vi från hur många år du fyller under ditt medlemsår.

Vilka banor ingår i GolfStar PLAY YOUTH?
Följande 15 golfanläggningar med 26 banor ingår idag i GolfStars erbjudande:
Bodaholm, Brollsta: 18- & 9-hål, Bromma, Gripsholm, Grödinge: 18, 9 & 6 hål, International, Kungsängen: Kings Course & Queens Course, Kyssinge: 18- & 9-hål,
Lindö: Lindö Dal, Lindö Park & Lindö Äng, Lövsättra, Riksten, Sundsta: 18- & 9-hål, Viksberg, Waxholm: 18- & 9-hål.
Dessutom kan du spela på Lumines 45-hål: Hills 18-hål, Lakes 18-hål och Ruins 9-hål, straxt söder om Barcelona i Spanien.

På alla de banor som vi listat här ovanför spelar du fritt alla dagar med GolfStar PLAY YOUTH. Även alla nya banor som tillkommer i framtiden kommer att ingå i denna medlemsform.

GolfStar PLAY WEEKDAY: 5 495 kr 2018-02-01T17:02:50+00:00

Detta är en av GolfStars Premium-medlemsformer

Spela hur mycket du vill på alla GolfStars banor, alla helgfria vardagar.

Vilka banor ingår i GolfStar PLAY WEEKDAY?
Följande 15 golfanläggningar med 26 banor ingår idag i GolfStars erbjudande:
Bodaholm, Brollsta: 18- & 9-hål, Bromma, Gripsholm, Grödinge: 18, 9 & 6 hål, International, Kungsängen: Kings Course & Queens Course, Kyssinge: 18- & 9-hål,
Lindö: Lindö Dal, Lindö Park & Lindö Äng, Lövsättra, Riksten, Sundsta: 18- & 9-hål, Viksberg, Waxholm: 18- & 9-hål.
Dessutom kan du spela på Lumines 45-hål (Hills 18-hål, Lakes 18-hål och Ruins 9-hål), strax söder om Barcelona i Spanien.

På alla de banor som vi listat här ovanför spelar du fritt alla helgfria vardagar med GolfStar PLAY WEEKDAY. Även alla nya banor som tillkommer i framtiden kommer att ingå i denna medlemsform.

GolfStar PLAY ALL: 8 495 kr 2018-02-12T10:18:10+00:00

Detta är en av GolfStars Premium-medlemsformer

Spela hur mycket du vill på alla GolfStars banor, alla dagar i veckan.

Vilka banor ingår i GolfStar PLAY ALL?
Följande 15 golfanläggningar med 26 banor ingår idag i GolfStars erbjudande:
Bodaholm, Brollsta: 18- & 9-hål, Bromma, Gripsholm, Grödinge: 18, 9 & 6 hål, International, Kungsängen: Kings Course & Queens Course, Kyssinge: 18- & 9-hål,
Lindö: Lindö Dal, Lindö Park & Lindö Äng, Lövsättra, Riksten, Sundsta: 18- & 9-hål, Viksberg, Waxholm: 18- & 9-hål.
Dessutom kan du spela på Lumines 45-hål (Hills 18-hål, Lakes 18-hål och Ruins 9-hål), strax söder om Barcelona i Spanien.

På alla de banor som vi listat här ovanför spelar du fritt alla dagar med GolfStar PLAY ALL. Även alla nya banor som tillkommer i framtiden kommer att ingå i denna medlemsform.

Får mina gäster någon rabatt på greenfeen? 2018-02-01T17:32:07+00:00

Som GolfStar-medlem har du 25% rabatt på ordinarie greenfee för upp till 3 st gäster i bollen (på de banor och speltillfällen som ingår i din medlemsform).

Hur fungerar PLAY 6? 2018-03-26T17:03:01+00:00

Så här väljer du Dina sex svenska anläggningar:
För att göra dina val ska du fylla i ett enkelt webb-formulär vilket vi nyligen (mars 2018) mejlade till dig som är PLAY 6 medlem. Senast 28/4 vill vi ha dina val på anläggningar. OBS! Ett av valen måste vara din hemmaklubbs anläggning!
Du ska alltså välja sex anläggningar, ej banor. Det innebär att du kan få 6 och upp till 15 banor att spela, beroende på vilka anläggningar du väljer.

Vilka anläggningar och banor kan jag välja för medlemsformen GolfStar PLAY 6?
Du kan inte välja spanska Lumine eller Kungsängen. Följande 13 svenska golfanläggningar med 22 banor kan du välja:
Bodaholm, Brollsta: 18- & 9-hål, Bromma, Gripsholm, Grödinge: 18, 9 & 6 hål, International, Kyssinge-Tjusta: 18-, 18- & 9-hål, Lindö: Lindö Dal, Lindö Park & Lindö Äng, Lövsättra, Riksten, Sundsta: 18- & 9-hål, Viksberg, Waxholm: 18- & 9-hål.

På alla de sex anläggningar som du väljer spelar du fritt alla dagar med GolfStar PLAY 6. Även bland anläggningar och banor som tillkommer i framtiden kommer du att kunna välja med denna medlemsform.

Bokningsregler

Varför ska jag registrera ett konto? 2018-02-01T14:14:22+00:00

– Om du registrerar dig via ”MITT KONTO” uppe till höger kan du f n ha koll på vilken medlemsform du har köpt samt andra eventuella köp i vår webbshop. (Även du som tidigare haft ett konto behöver nyregistrera ett då vi nyligen bytt hemsidesverktyg).

– Tidsbokningen kommer inte att ligga under ”MITT KONTO” utan på ett annat ställe här på hemsidan. Däremot kommer du när tidsbokningen är startad inför säsongstart här kunna se bl a din spelstatistik och hur många tider du har bokade just nu.

Hur bokar jag tid på Lumines banor i Spanien? 2018-03-07T10:08:30+00:00

Den 1 december 2017 inledde GolfStar och spanska Lumine Beach & Golf Club med tre golfbanor ett långtgående samarbete. Samarbetet innebär att GolfStars Premium-medlemmar och Lumine-medlemmarna kan spela obegränsat på varandras golfbanor.

I länken nedan kan du få svar på dina frågor, exempelvis hur du bokar starttid på Lumine.

 

Frågor&SvarLumine_v3

Vilka nya regler för tidsbokning tillkom under 2017 & 2018? 2018-04-16T16:52:20+00:00

– GolfStar avskaffar fr o m säsongen 2018 ”bollrännan”. Nu ska ALLA starttider (kl 05 – 21) förbokas.

– Du som har en av GolfStars medlemsformer kan boka starttider upp till hela 30 dagar i förväg. Du kan högst ha tre starttider bokade samtidigt. Så snart du spelat (eller avbokat) en starttid kan du boka en ytterligare starttid. Detta införde vi för att säkerställa tillgängligheten av starttider för dig som vill spela mycket. Utöver de tre förbokade starttiderna kan du även göra ”på-plats-bokning”.

– Du kan drabbas av en s k ”No show-avgift” (200 kr/starttid och spelare) om du inte avbokar din starttid högst två timmar i förväg. Denna debiteras dig oavsett om du är medlem eller gäst. ALLA avbokningar ska ske:
1) Genom avbokning på ”Min Golf”
2) Telefonsamtal till GolfStars kundtjänst eller den anläggning du bokat starttid på
3) I receptionen på den anläggning du bokat starttid på

 

Läs bl a om bokning, hur du checkar in när receptionen är stängd och mycket annat i årets nya Golfpolicy, HÄR>>

No Show, hur fungerar det? 2018-02-01T17:24:38+00:00

För GolfStars alla anläggningar gäller att du minst 2 timmar i förväg ska avboka din starttid för att undvika vår s k ”No show-avgift”. Avbokar gör du antingen via Min Golf eller genom att ringa till (eller besöka) anläggningens reception där du bokat din starttid.
Har du varken checkat in på din starttid eller hört av dig till oss i förväg kan du debiteras en ”No Show-avgift” om 200 kr som vi fakturerar dig.

OBS! ”No show-avgiften” faktureras Dig alldeles oavsett om du är medlem eller gästspelar hos oss! OBS!

Syftet med policyn är att minimera problemet med att spelare bokar speltider vilka de sedan struntar i att boka av. På så sätt kan många fler golfare få tag på en starttid som de verkligen avser att utnyttja!

Frågor om ditt HCP

EGA Exakt TävlingsHCP? 2018-02-01T16:08:15+00:00

Spelare som inte har redovisat sina ronder, behöver registrera minst 4st handicap-ronder varje säsong för att få en EGA Exakt Tävlingshandicap.

En exakt handicap som underhållits baserat på endast tre (3) eller färre handicap-ronder under föregående kalenderår anses vara baserad på otillräcklig aktuell information. Eftersom dess tillförlitlighet därmed inte kan styrkas anges handicapen som EGA Exakt Handicap.

EGA Exakt Tävlingshandicap är en förutsättning för att ta emot priser i en tävling. SGF rekommenderar att alla får delta i alla tävlingar men att endast de med EGA Exakt Tävlingshandicap tas med i resultatlistan. Om klubben valt att kräva detta i en par- eller lagtävling krävs det att alla spelare i paret/laget har EGA Exakt Tävlingshandicap.

När sker den årliga HCP revisionen? 2018-02-01T17:30:01+00:00

Årlig handicap-revision

Klubbens handicap-kommitté måste genomföra den årliga handicaprevisionen så snart som möjligt efter avslutad golfsäsong. Den årliga handicap-revisionen är obligatorisk för alla spelare.

Som grund för en korrekt och rättvis granskning av exakt handicap, måste varje spelare lämna in minst fyra (4) handicap-ronder under en period mellan två på varandra följande årliga handicap-revisioner. Sådan exakt handicap anges som EGA Exakt Tävlingshandicap.

Vänligen vänd dig till den klubb du har som hemmaklubb så får du namnet på den som sköter HCP frågorna för resp. klubb.
Kungsängen Golf, Brollsta Golf, International Golf, Kyssinge Golf samt Sundsta Golf har Anders Bergh hand om alla HCP frågor. Mail till Anders: fambergh@comhem.se

Huvudstadens GK: Börje Carlsson  bc.st@comhem.se

Björklidens GK: Jarl Klang info@bjorklidensgolf.se

Hur reviderar jag mitt HCP? 2018-02-01T17:36:03+00:00

Under året rekommenderar vi att du registrerar dina sällskapsrundor allteftersom du spelar, på så sätt har du ett rättvisande hcp.

Skulle du trots allt känna att du ligger fel av olika orsaker så kan du vända dig till klubbens HCP ansvarig. Innan du kontaktar denne bör du ha spelat minst 4 rundor och sparat samt registrerar dessa så en historik finns.

Även andra orsaker kan ligga till grund för en enskild hcp-revision såsom långvarig sjukdom, skada eller längre uppehåll.

Krav för att bli granskad är att du har ett aktivt medlemskap i någon av GolfStars associerade golfklubbar.

Klubbens ansvariga ser du i frågan här ovanför. När du mejlar så ska du i mailet uppge: Golf ID, Namn, Klubbtillhörighet, aktuella kontaktuppgifter samt en kort beskrivning av ärendet.

Aktieägarfrågor

Hur köper jag (fler) GolfStar-aktier? 2018-03-09T15:13:25+00:00

GolfStar ”förlängde” höstens nyemission av aktier och du kan fram till 9 april 2018 teckna dig för aktier i bolaget vilka, om du köper minst 160 eller 320 aktier, ger Dig stora förmåner särskilt för dig som är golfare. Läs mer om detta och teckna dig HÄR>>

Vilka golf-förmåner har jag som GolfStar-aktieägare? 2018-03-09T15:03:17+00:00

Jag äger nu minst 320 GolfStar-aktier
Du som kontinuerligt äger minst 320 GolfStar-aktier har 10% rabatt i alla GolfStars inköpsställen. Du hittar vilka dessa är HÄR>>.
Du får nu under våren vårt ”Aktieägarkort” vilket du ska visa upp tillsammans med legitimation för att erhålla din rabatt. Så HÄR>> funkar det.

Jag är intresserad av att köpa (fler) GolfStar-aktier, läs hur HÄR>>
Du som senast 9 april 2018 tecknar dig för minst 320 GolfStar-aktier har möjlighet att teckna våra synnerligen förmånliga aktiemedlemskap med 20 % rabatt på årsavgiften!

Du som senast 9 april 2018 tecknar dig för 160 eller 320 GolfStar-aktier och inte spelar golf får fyra respektive åtta greenfee-checkar.

Båda erbjudandena ovan (medlemskap och greenfee-checkar) kan överlåtas/säljas till annan person.

Jag är intresserad av att köpa GolfStar-aktier via mitt bolag, läs hur HÄR>>
Du kan om bolaget senast 9 april 2018 tecknar minst 1 600 aktier få ett års ”B2B PLAY ALL” som ger fritt spel för två personer på GolfStars alla svenska banor.

Var hittar jag mer information för mig som aktieägare? 2018-03-09T15:19:50+00:00

Kontinuerligt uppdaterad bolags-information speciellt för dig som är eller vill bli aktieägare i GolfStar Nordic AB hittar du högst upp till höger under fliken ”KUNDTJÄNST”.

Under fliken ”KUNDTJÄNST/För aktieägare” hittar du även information om hur du gör för att kunna se Ditt aktieinnehav i din kostnadsfria aktiedepå på vpz.se, en aktiedepå-tjänst som företaget NVR (Nordiska Värdepappersregistret) administrerar tillsammans med GolfStars aktiebok.

SAKNAR DU SVAR?

SKICKA IN DIN FRÅGA NEDAN.
X