Loading...
Frågor & svar 2017-12-21T11:17:26+00:00

För att hjälpa dig snabbare så har vi sammanställt de vanligaste frågorna med svar i de vanligaste områdena.

Börja med att söka efter ditt svar nedan innan du kontaktar oss. Saknar du något svar så är det alltid bättre att skicka in frågan genom formuläret längst ned på sidan. Vi svarar inom 24 timmar på vardagar.Vi får mycket frågor till oss på kundtjänst vilket gör att telefontider kan bli väldigt långa i vissa fall.

 

Med vänliga golfhälsningar

GolfStar Kundtjänst

Fakturafrågor

Varför har jag fått en faktura 2017-12-20T13:29:45+00:00

Alla våra medlemskap tecknas på ”tillsvidare-basis”, dvs. medlemskap löper på tills att du hör av dig och säger upp det. Medlemskapet är inte tvingande från år till år och önskar du avsluta ditt medlemskap hör du av dig till kundtjanst@golfstar.se. Varje höst/vinter skickar vi ut nästa års fakturor på årsavgifter, fakturorna skickas då ut till alla befintliga medlemmar. Om du inte vill fortsätta ditt medlemskap, vill ändra medlemskapsform eller ännu inte bestämt dig för nästa år – kontakta kundtjänst.

Faktura från Svea Ekonomi? 2017-12-20T13:26:16+00:00

Vi tar hjälp av Svea Ekonomi med utskicken av årsfakturorna. Fakturan är inte tvingande och det tillkommer inte extra påminnelseavgifter vid utebliven betalning. Obetald faktura riskerar INTE att hamna hos Svea inkasso. Vid obetald faktura så skickas normalt två påminnelser ut. Dock är vi tacksamma att du hör av dig till Kundtjänst kundtjanst@golfstar.se om du inte tänker fortsätta ditt medlemskap, så kan vi plocka bort din faktura.

 

Vad blir merkostnaden vid delbetalning*? 2017-12-20T13:33:00+00:00

Om du väljer vårt förmånliga delbetalningsalternativ med 36 månaders medlemskap tillkommer inga avgifter, istället kan du spara 800 kr varje år jämfört med kontantbetalning av GolfStar PLAY ALL. Om du väljer att fördela betalningen på 12 månader tillkommer vissa kostnader jämfört med om du betalar hela årsavgiften på en gång*.

* Till de månadskostnader vi listat i fakturans följebrev, här ovanför och på hemsidan tillkommer inga ytterligare avgifter.

Delbetalning, en förmån! 2017-12-20T13:32:30+00:00

Varför ska jag välja delbetalning?

Med delbetalning kan du fördela betalningen av din årsavgift på hela året. Om du väljer delbetalning och 36 månaders medlemskap så kan du med GolfStar PLAY ALL dessutom få över 1 000 kr i rabatt jämfört med 12 månaders delbetalning, varje år.

Autogiro på ditt medlemskap? 2017-12-19T10:12:28+00:00

Önskar du lägga upp din avgift på autogiro så går det via Svea Ekonomi. Du går in på vår hemsida och nytecknar dig för ett nytt medlemskap och väljer delbetalning på 12 månader. Därefter kontaktar ni  SVEAs kundtjänst, så hjälper de dig att lägga om det i deras system.”

Kontakta Svea: fakturor@sveaekonomi.se

Ange personnr och namn så skickar Svea Ekonomi ett underlag till er för underskrift.

Villkor för ett eventuellt avbrott i ditt medlemskap och med giltigt skäl: 2017-12-13T10:19:49+00:00
  1.  Om du begär avbrott senast 31 december så får du tillbaka hela årsavgiften för kommande år under gällande medlemskapsperiod.
  2.  Om du begär avbrott under perioden 1 januari – 30 mars så återbetalar vi halva årsavgiften för innevarande år och hela årsavgiften för eventuellt påföljande år i din medlemskapsperiod.
  3. Om du begär avbrott 1 april eller senare får du ingen reducering av årsavgiften innevarande år men väl för eventuellt påföljande år i din medlemskapsperiod.

För att få hjälp med ditt avbrott ber vi dig kontakta GolfStars kundtjänst som kan komma att begära ett sjukintyg från din läkare.

Du skall även fylla i Folksams Idrottsföräkring som du hittar Här:

Försäkringsvillkor Folksam 171129

Anmälan olycksfall SGF Folksam 171129 Blankett

Om jag har valt delbetalning med ett 12-, 36- el 48-månaders medlemskap och jag av något skäl behöver ”pausa” eller avbryta det inom medlemskapsperioden, hur ser GolfStar på det? 2017-11-20T15:21:43+00:00

Du kan inte pausa ditt medlemskap med delbetalning men du har olika möjligheter att avbryta det beroende på orsaken till avbrottet:

Olycksfall – Om du blivit skadad och därför inte kan spela golf under en längre period så kan den idrottsförsäkring som du som medlem i svensk golfklubb har via SGF, täcka årsavgiften. Se de två pdf-dokumenten* från Folksam (Försäkringsvillkor och Blankett) längre ned på denna sida. Du ansvarar själv för allt kring anmälan, etc.

Längre sjukskrivning – Om du är sjukskriven minst tre sammanhängande månader så kan du få tillbaka årsavgiften eller få den reducerad enligt villkoren här nedanför.

Om du flyttar till annan ort så kan du få tillbaka årsavgiften eller få den reducerad enligt villkoren här nedanför.

– Om du har något annat skäl till ett längre (minst tre månader) avbrott i medlemskapet så ska du kontakta GolfStars kundtjänst och beskriva varför och under vilken tidsperiod du önskar ett avbrott. GolfStar tar sedan ställning till din förfrågan och ger dig svar inom ett par dagar.

– Om inget av alternativen ovan stämmer in på dig så kan du alltid överlåta medlemskapet på en annan person.

Om jag ändrar till delbetalning, vad gör jag med den faktura jag fått? 2017-11-20T15:19:48+00:00

Vid tecknande av abonnemang och delbetalning via hemsidan krediterar vi den utskickade fakturan utan att du behöver göra något.

Medlemsfrågor

Frågor och svar om Lumines banor i Spanien? 2017-12-20T14:38:32+00:00

Den 1 december 2017 inleder GolfStar och spanska Lumine Beach & Golf Club med
tre golfbanor ett långtgående samarbete. Samarbetet innebär att GolfStars Premium-medlemmar och Lumine-medlemmarna kan spela obegränsat på varandras golfbanor.

FrågorSvarLumine

Medlemskapets giltighetstid 2017-12-20T13:30:50+00:00

Alla våra medlemskap löper kalenderårsvis. Detta gäller även om du väljer att delbetala din årsavgift eller om du väljer att bli medlem ett par veckor/månader in på året.

Får jag byta banor och hemmaklubb under säsong? 2017-12-07T14:36:26+00:00

Byte av anläggningar och hemmaklubb kan ske varje år före årsskiftet. Du kontaktar då vår kundtjänst så hjälper de dig. Under pågående säsong kan du inte ändra ditt anläggningsval eller din hemmaklubb. Däremot kan du när som helst uppgradera ditt medlemskap och betala in mellanskillnaden.

Om jag vill ändra min medlemsform, hur gör jag då? 2017-12-19T11:52:12+00:00

Om jag vill ändra min hemmaklubb eller säga upp mitt medlemskap, hur gör jag då?

Kontakta GolfStars kundtjänst så hjälper de dig med att hitta den lösning som passar just dig bäst.

Ring 0770 22 00 80 eller maila till kundtjanst@golfstar.se

 

Vilka lojalitetsförmåner får jag som medlem i GolfStar? 2017-12-19T13:12:53+00:00

Oavsett vilken medlemsform i GolfStar just du har, så ingår alltid:

– 25% rabatt på ordinarie greenfee för 3 st av dina gäster i bollen på de banor och speltillfällen som ingår i ditt medlemskap.

– Boka tider upp till 30 dagar i förväg

– Fria golfvagnar vid golfspel i mån av tillgång

– Nyhetsbrev med värdefull medlemsinformation och -erbjudanden

– Telefonsupport

GolfStar PLAY KIDS (0-12 år): 990 kr 2017-12-19T12:37:28+00:00

Samma förutsättningar och förmåner som för GolfStar PLAY ALL

Vad gäller för mig som barnspelare?

För våra golfspelare upp till 29 år erbjuder vi förmånliga ålders-anpassade medlemsformer med samma möjligheter till spel och förmåner som för GolfStar PLAY ALL.

Jag fyller 12 år 2018, kan jag teckna denna medlemsform?

Ja, i våra ålderskategorier utgår vi från hur många år du fyller under ditt medlems år.

GolfStar PLAY JUNIOR (13-21 år):
1 990 kr
2017-12-19T12:38:15+00:00

Samma förutsättningar och förmåner som för GolfStar PLAY ALL

Vad gäller för mig som juniorspelare?

För våra golfspelare upp till 29 år erbjuder vi förmånliga ålders-anpassade medlemsformer med samma möjligheter till spel och förmåner som för GolfStar PLAY ALL.

Jag fyller 21 år 2018, kan jag teckna denna medlemsform?

Ja, i våra ålderskategorier utgår vi från hur många år du fyller under ditt medlems år.

GolfStar PLAY YOUTH (22-29 år):
3 990 kr
2017-12-19T12:39:14+00:00

Samma förutsättningar och förmåner som för GolfStar PLAY ALL

Vad gäller för mig som ungdomsspelare?

För våra golfspelare upp till 29 år erbjuder vi förmånliga ålders-anpassade medlemsformer med samma möjligheter till spel och förmåner som för GolfStar PLAY ALL.

Jag fyller 29 år 2018, kan jag teckna denna medlemsform?

Ja, i våra ålderskategorier utgår vi från hur många år du fyller under ditt medlems år.

GolfStar PLAY WEEKDAY: 4 990 kr 2017-12-19T12:31:10+00:00

Spela hur mycket du vill på alla GolfStars banor, alla helgfria vardagar.

Vilka banor ingår i GolfStar PLAY WEEKDAY?

Följande 15 golfanläggningar med 24 banor ingår idag i GolfStars erbjudande:

Bodaholm, Brollsta: 18- & 9-hål, Bromma 9-hål, Gripsholm, International,
Kungsängen: Kings Course & Queens Course, Kyssinge: 18- & 9-hål
Lindö: Lindö Dal, Lindö Park & Lindö Äng, Lisinge, Lövsättra, Riksten, Sundsta: 18- & 9-hål, Viksberg, Waxholm: 18- & 9-hål.

Dessutom kan du spela på Lumines 45-hål (Hills 18-hål, Lakes 18-hål och Ruins 9-hål), strax söder om Barcelona i Spanien.

På alla de banor som vi listat här ovanför spelar du fritt med GolfStar PLAY WEEKDAY. Även nya banor som tillkommer i framtiden ingår i denna medlemsform.

GolfStar PLAY ALL: 7 990 kr 2017-12-19T12:40:30+00:00

Spela hur mycket du vill på alla GolfStars banor, alla dagar i veckan.

Vilka banor ingår i GolfStar PLAY ALL?

Följande 14 golfanläggningar med 21 banor ingår idag i GolfStars erbjudande:

Bodaholm, Brollsta: 18- & 9-hål, Bromma 9-hål, Gripsholm, International,
Kungsängen: Kings Course & Queens Course, Kyssinge: 18- & 9-hål,
Lindö: Lindö Dal, Lindö Park & Lindö Äng, Lisinge, Lövsättra, Riksten,
Sundsta: 18- & 9-hål, Viksberg, Waxholm: 18- & 9-hål.

Dessutom kan du spela på Lumines 45-hål (Hills 18-hål, Lakes 18-hål och Ruins 9-hål), strax söder om Barcelona i Spanien.

På alla de banor som vi listat här ovanför spelar du fritt med GolfStar PLAY ALL. Även nya banor som tillkommer i framtiden ingår i denna, vår mest förmånliga medlemsform.

Får mina gäster någon rabatt? 2017-12-19T12:22:45+00:00

Som GolfStar-medlem har du 25% rabatt på ordinarie greenfee för 3 st gäster i bollen (på de banor och speltillfällen som ingår i ditt medlemskap).

Hur fungerar PLAY 6? 2017-12-19T12:25:27+00:00

Så här väljer du:

För att göra dina val ska du fylla i ett enkelt webb-formulär, i början av året 2018 kommer vi mejla ut detta formulär till dig som är PLAY 6 medlem. Senast 28/2 vill vi ha dina val på anläggningar. OBS! Ett av valen måste vara din hemmaklubbs anläggning! 

Du ska välja sex anläggningar, ej banor. Det innebär att du kan få fler än sex banor att spela på beroende på vilka anläggningar du väljer.

Bokningsregler

Hur bokar jag tid på Lumines banor i Spanien? 2017-12-20T14:37:41+00:00

Den 1 december 2017 inleder GolfStar och spanska Lumine Beach & Golf Club med
tre golfbanor ett långtgående samarbete. Samarbetet innebär att GolfStars Premium-medlemmar och Lumine-medlemmarna kan spela obegränsat på varandras golfbanor.

FrågorSvarLumine

Vilka nya regler för tidsbokningen tillkom under 2017? 2017-12-12T12:49:22+00:00

– Nu kan du som har en av GolfStars medlemsformer boka starttider upp till hela 30 dagar i förväg. Du kan högst ha tre starttider bokade samtidigt. Så snart du spelat (eller avbokat) en starttid kan du boka en ytterligare. Detta inför vi för att säkerställa tillgängligheten av starttider för dig som vill spela mycket.

– Nu kan du drabbas av en s k ”No show-avgift” om du inte avbokar din starttid högst två timmar i förväg. Detta oavsett om du är medlem eller gäst

Läs mer om bokning och mycket annat i GolfStars Golfpolicy 2018, HÄR>>

No Show, hur fungerar det? 2017-12-19T12:09:22+00:00

Vi har en policy inom GolfStar att inom 2 timmar innan din starttid, kan du avboka din starttid. Antingen via MinGolf eller om du ringer till receptionen till den klubb/bana som du skall spela på.

Skulle du inte dyka upp och inte har checkat in på din starttid tillkommer en No Show avgift om 200 kr som kommer att faktureras till dig.

Vi vill komma från problemet med att spelare bokar upp sig på speltider men sedan struntar i att dyka upp och/eller boka av sin starttid. På så sätt frigör vi speltider till de spelare som verkligen vill komma ut och spela!

 

 

Frågor om ditt HCP

EGA Exakt TävlingsHCP? 2017-12-19T11:47:28+00:00

För spelare som inte har redovisat sina ronder, behöver registrera 4st handicapronder för att få en EGA Exakt Tävlingshandicap.

En exakt handicap som underhållits på basis av tre (3) eller färre handicapronder under föregående kalenderår anses vara baserad på otillräcklig aktuell information. Eftersom dess tillförlitlighet därmed inte kan styrkas anges handicapen som EGA Exakt Handicap.

EGA Exakt Tävlingshandicap är en förutsättning för att ta emot priser i en tävling. SGF rekommenderar att alla får delta i alla tävlingar men att endast de med EGA Exakt Tävlingshandicap tas med i resultatlistan. Om klubben valt att kräva detta i en par- eller lagtävling krävs det att alla spelare i paret/laget har EGA Exakt Tävlingshandicap.

När sker den årliga HCP revisionen? 2017-12-19T12:21:40+00:00

Årlig handicaprevision.

Klubbens handicapkommitté måste genomföra den årliga handicaprevisionen så snart som möjligt efter avslutad golfsäsong. Den årliga handicaprevisionen är obligatorisk för alla spelare.

Som grund för en korrekt och rättvis granskning av exakt handicap, måste varje spelare lämna in minst fyra (4) handicapronder under en period mellan två på varandra följande årliga handicaprevisioner. Sådan exakt handicap anges som EGA Exakt Tävlingshandicap.

Vänligen vänd er till den klubb som ni har som hemmaklubb så får ni namnet på den som sköter HCP frågorna på respektive anläggning.

Kungsängen Golf, Brollsta Golf, International Golf, Kyssinge Golf, Sunsta Golf samt Lisinge Golf har Anders Bergh hand om alla HCP frågor. Mail till Anders: fambergh@comhem.se 

Huvudstadens GK: Börje Carlsson  bc.st@comhem.se

Björklidens GK: Jarl Klang info@bjorklidensgolf.se

 

Hur reviderar jag mitt HCP? 2017-12-19T12:24:09+00:00

Under året rekommenderar vi att ni registrerar era sällskapsrundor allt eftersom ni spelar, på så sätt har ni ett rättvist HCP.

Skulle ni trots allt känna att ni ligger fel av olika orsaker så kan ni vända er till klubbens HCP ansvarig. Innan ni kontaktar denne bör ni ha spelat 4 rundor och sparat samt registrerar dessa så en historik finns.

Även andra orsaker kan ligga till grund för en enskild HCP revision så som långvarig sjukdom, skada eller längre uppehåll.

Krav för att bli granskad är ett aktivt medlemskap i någon av nedanstående golfklubbar

Klubbens ansvariga ser du här ovan. I mailet skall finnas Golf ID, Namn, Klubbtillhörighet och aktuella kontaktuppgifter samt en kort beskrivning av ärendet.

Övriga frågor

Hur kommer jag i kontakt med Kundtjänst? 2017-12-07T15:21:24+00:00

Kundtjänst har telefontid

måndag – fredag 09:00-11:30, 12:30-15:00

Telefon 0770 22 00 80

Mail: kundtjanst@golfstar.se

Behöver du komma i kontakt med din klubb, går du enkelt via vår hemsida och under rubrik Banor hittar du din klubb https://golfstar.se/

Ring 0770 22 00 00 och välj 1 så kommer du vidare till den klubb du önskar.

SAKNAR DU SVAR?

SKICKA IN DIN FRÅGA NEDAN.
Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?
Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?
Frågor, funderingar eller allmänt? Vi är här för att hjälpa dig!
Connecting...
Ingen av våra kundtjänstmedarbetare är tillgängliga för tillfället.
Våra kundtjänstmedarbetare är upptagna! Var god och försök senare.
:
:
:
Vill du fråga om något? Skriv till oss!
:
:
Chatten har upphört.
Was this conversation useful? Vote this chat session.
Good Bad