3 rotationsövningar som stärker hela kroppen

Här är del III av Marcus* fysträningstips för Dig som vill bli en bättre golfare.

Att golf är en rotationssport, det vet nog alla. Men hur effektivt roterar du? Och kan du motstå rotation?

Det handlar om att rotera på rätt sätt, motstå rotation, och att kunna rotera överkroppen samtidigt som du har en stabil grund att stå på. Blir du bra på detta kan du lära dig att separera överkropp och underkropp mer i svingen vilket leder till mer fart i klubbhuvudet. Genom att dessutom bli stark i musklerna som skapar och motverkar rotation så skyddar du också din ryggrad från onödiga skador. Här följer tre olika varianter av övningar som du borde få in i ditt program på gymmet.

Klicka på respektive Youtube-länk här nedanför.

Anti-rotation press

Cable lunge with outside reach

Lunge out to in rotation wall slams

* Marcus Sühr, som du känner igen från Magasinet Svensk Golf har samlat sina bästa tips till alla GolfStar-medlemmar som vill komma i form inför vårens golfrundor. Marcus är själv en duktig golfare med singelhandicap. Han hjälper golfare på alla nivåer med fysträning, allt ifrån Europatour-spelare till nybörjare.

Vill du ha mer tips eller ett fullständigt träningsschema framtaget till dig? Gå då in HÄR>> och ladda ner appen PT ONLINE där du får träningsschema och du kan dessutom välja bland en rad olika golfanpassade pass för bara 99 kr i månaden utan bindningstid. Just nu kan du testa 7 dagar utan kostnad.

Av |2018-02-23T14:56:51+00:0023 februari 2018|GolfStar-nytt|
This website uses cookies and third party services. Ok
X