Syftet med vår ”No Show” policy är att minimera problemet med att spelare bokar speltider vilka de sedan struntar i att boka av. Tyvärr har detta problem ökat de senaste säsongerna. Genom att införa en ”No Show” avgift, så är vår förhoppning att detta problem ska minska. Vår målsättning är att skapa en högre tillgänglighet ute på våra banor, så att många fler golfare ska få tag på en starttid som de verkligen avser att utnyttja.

På GolfStars alla anläggningar tillämpar vi numer en strikt debitering av ”No show”-avgiften. Om du inte avbokar de starttider du bokat senast sex timmar innan, faktureras du 500 kr (300 kr på våra 9-hålsbanor) per icke-utnyttjade starttider, oavsett om du är GolfStar-medlem eller ej. Det är bokaren av starttiden som är den som ansvarar för bokningen och den som kommer att debiteras avgiften.

Avbokar gör du lättast via Min Golf. Det går även bra att ringa till anläggningens reception under dess öppettider och få hjälp med att avboka starttiden-/erna. Har du varken checkat in på din starttid eller hört av dig till oss i förväg, så kommer du att debiteras ”No Show”-avgiften.

Vi respekterar självfallet att sjukdom och oförutsedda händelser kan inträffa och tar hänsyn till detta inför debitering av denna avgift. Kontakta därför alltid receptionen om du inte kan utnyttja din starttid, även om det är mindre än sex timmar i förväg.

Glad Påsk och var rädda om er!